top of page

5 goede voornemens voor zelfstandigen

Heb jij al goede voornemens voor het nieuwe jaar? Misschien eindelijk eens wat meer sporten of meer tijd doorbrengen met de kinderen? Voor 2018 heb je misschien heel wat plannen, maar heb je ook aan je zaak gedacht? Wij zetten alvast enkele goede voornemens op een rijtje die elke zelfstandige zou moeten maken.

Eindelijk eens je website updaten

Misschien was het een van je goede voornemens enkele jaren geleden en besliste je toen om een website te laten bouwen? Ondertussen zijn we enkele jaren verder en is er aan je website niets veranderd? Na 3 jaar is je website eigenlijk al verouderd en aan een update toe. Is je site ondertussen trouwens al aangepast aan mobiele apparaten? Steeds meer bezoekers bekijken je website op een smartphone of tablet. Ook op deze apparaten moet je website overzichtelijk en duidelijk zijn voor de bezoeker. Maar misschien kan je website een volledige make-over gebruiken? Dan is het aangeraden om deze misschien volledig te vernieuwen. En dit hoeft helemaal niet veel meer te kosten! Neem een kijkje op onze prijslijst.

Contacten met klanten onderhouden

Tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten! Pak dus gerust uit met deze positieve ervaringen. Hier bestaan gespecialiseerde beoordelingswebsites voor, maar je kan de beoordelingen ook gewoon op je website zetten of integreren uit een andere website. Een website is ook het middel bij uitstek om veel gestelde vragen van je klanten te bundelen. Werk daarom met een rubriek FAQ (frequently asked questions). Op deze manier is je website ook een meerwaarde voor zij die advies willen van jou als specialist ter zake. Je klanten contacteren je vandaag de dag ook niet steeds persoonlijk; telefonisch en via e-mail gebruikte je wellicht al, maar vergeet vandaag ook Messenger en Whatsapp niet.

Werk maken van online marketing

Nu je een website hebt is het de bedoeling dat klanten deze ook bezoeken en hiervoor moet je toch wat reclame maken. Het grote voordeel van online marketing is dat alles heel makkelijk meetbaar is. Zo zie je dankzij statistieken heel duidelijk wat werkt en wat niet. Dan is het de bedoeling dat je gaat bijsturen; baken je doelgroepen af en stel je doelen voorop. Sociale media die je koppelt aan je website zijn een absolute meerwaarde, maar je kan gerust ook zelf artikels plaatsen op je website die je dan via sociale media verspreidt.

Efficiënt je tijd online doorbrengen

Meer dan 85% van de bevolking brengt regelmatig tijd door online. Gemiddeld is dit zelfs 4u per persoon! Wie zelf regelmatig tijd online doorbrengt, kan beamen dat je dan al snel heel wat tijd verliest. Redenen genoeg dus om je tijd efficiënt te gebruiken. Stel daarom een planning op waarmee je je campagne uitstippelt. Stel ook hier weer je doelen voorop; wat wil je bereiken? Wil je online relevant zijn, post dan ook regelmatig berichten die je bezoekers leuk of interessant kunnen vinden. Denk na wanneer je je doelgroepen het best bereikt.

Sociale media koppelen

Ben je ook op sociale media actief? Zie jij door de bomen het bos nog? Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, Instagram … Moet je dan op elk van deze actief zijn? Het antwoord is eenvoudig: neen! Het is beter je toe te leggen op één van deze sociale media, dan overal een beetje. Facebook is voorlopig nog steeds het populairst, gevolgd door Instagram dat het afgelopen jaar een enorme groei kende. Zet in je profiel een verwijzing naar je website, maar zorg er ook voor dat de bezoekers van je website kunnen doorklikken naar je sociale media. Via sociale media ga je interactie aan met je klanten en zorg je ervoor dat er een band ontstaat met je product of zaak.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

NIEUWE WEBSITES

ARCHIEF

GERELATEERDE BERICHTEN

bottom of page